TILIEN HALLINTA JÄRJESTELMÄNVALVOJILLE

Käyttäjien lisääminen ja poistaminen


Järjestelmänvalvojat voivat lisätä ja poistaa käyttäjiä Autodesk-tilillä. Autodesk-tuotteiden ja -palveluiden käyttöoikeudet myönnetään joko kutsumalla käyttäjät yksitellen tai tuomalla käyttäjät joukkona. Kutsutut käyttäjät saavat vahvistussähköpostin, jossa on linkki tilin luomiseen omalla sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Oman tilin kautta voidaan ladata tuotteita ja käyttää tukipalvelua. Asiakkaat, joilla on Premium- tai Enterprise-palvelupaketti, voivat kuitenkin rajoittaa järjestelmänvalvojien käyttöoikeutta.

 

Huomautus: Jos kyseessä on (usean käyttäjän) verkkolisenssi, käyttäjät eivät näe tuotetta Autodesk-tilillä.

 

Jos käytössä on Premium- tai Enterprise-palvelupaketti kertakirjautumisella (SSO), käyttäjiä voidaan lisätä automaattisesti. Kun kertakirjautuminen on otettu käyttöön yrityksen toimialueella, jokaiselle toimialueella todennetulle käyttäjälle luodaan Autodesk-tili, jos käyttäjällä ei ole sitä ennestään. Samalla tili lisätään yrityksen Autodesk-vuokraajaksi.

 

Kirjaudu seuraavia toimenpiteitä varten ensin Autodesk-tilille osoitteessa manage.autodesk.com.


Yksittäisten käyttäjien lisääminen

  1. Valitse siirtymisvalikosta User Management > By User.
  2. Valitse Invite Users. Jos käyttäjät on järjestetty tiimin mukaan, valitse haluamasi tiimi avattavasta luettelosta.
  3. Kirjoita käyttäjän etu- ja sukunimi sekä sähköpostiosoite.
  4. Napsauta Send Invite -painiketta.
    Käyttäjän tilin tila odottaa muutosta, kunnes käyttäjä hyväksyy kutsun. Tuotteita ja palveluita ei ole mahdollista käyttää, ennen kuin järjestelmänvalvoja on määrittänyt niiden käyttäjät. Jos käyttäjä ei hyväksy kutsua seitsemän päivän kuluessa, lähetä kutsu uudelleen.

Huomautus: Jos kyseessä on Premium-palvelupaketti, johon sisältyy kertakirjautuminen (SSO), käyttäjät voidaan lisätä automaattisesti.


Käyttäjäluettelon tuonti

  1. Laadi CSV-tiedosto, joka sisältää enintään 5 000 tuotavaa käyttäjää.
    1. Luo kullekin käyttäjälle yksi rivi.
    2. Luo kolme saraketta: etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite.
      Huomautus: Tiimiin aiemmin lisätyt käyttäjät ohitetaan.
  2. Valitse siirtymisvalikosta User Management > By User.
  3. Valitse Invite Users. Jos käyttäjät on järjestetty tiimin mukaan, valitse yksi käyttäjä avattavasta luettelosta.
    Huomautus: Jos käytät perinteistä käyttäjähallintaa, katso Käyttäjien lisääminen perinteisessä käyttäjähallinnassa -kohta.
  4. Valitse Import-välilehti ja napsauta Upload CSV File -kohtaa. Voit jatkaa työskentelyä, kun tiedosto ladataan palveluun. Näet ilmoituksen, kun tuonti on valmis.

Huomautus: Joukkona määritetyt käyttäjät eivät saa uusia määrityssähköposteja.


Käyttäjien poistaminen

Ensisijaiset, toissijaiset ja kertakirjautumisen järjestelmänvalvojat voivat poistaa käyttäjiä Autodesk-tililtä. Käyttäjän poistaminen estää käyttäjän pääsyn tuotteisiin ja palveluihin, mutta se ei poista käyttäjän henkilökohtaista Autodesk-tiliä.

  1. Valitse User Management > By User. (User Management -kohta näkyy vain järjestelmänvalvojille.)
  2. Valitse käyttäjä.
  3. Napsauta Remove User -kuvaketta (käyttäjän yhteystietojen kohdalla).
  4. Napsauta vahvistusikkunassa Remove User -kohtaa.

Huomautus: Ensisijainen järjestelmänvalvoja voidaan poistaa vain, jos hänen järjestelmänvalvojan oikeutensa poistetaan. Kaikki järjestelmänvalvojat voivat poistaa muita toissijaisia ja kertakirjautumisen järjestelmänvalvojia.


Käyttäjien poistaminen erissä

Marraskuusta 2022 alkaen voit valita useamman kuin yhden käyttäjän, jonka haluat poistaa tiimistäsi.

 

Et voi poistaa ensisijaisia pääkäyttäjiä tai käyttäjiä, jotka on lisätty hakemistosynkronoinnista (Premium-palvelupaketti). Poistetut käyttäjät menettävät tälle tiimille määritettyjen tuotteiden käyttöoikeuden.

  1. Kirjaudu sisään tilillesi osoitteessa manage.autodesk.com ja valitse User Management > By User.
  2. Napsauta valintaruutua valitaksesi yhden tai useamman käyttäjän. Näkyviin tulee banneri, joka esittää, kuinka monta käyttäjää olet valinnut.
  3. Klikkaa Remove From Team -valintaa.
  4. Klikkaa vahvistusikkunassa Remove.

Huomautus: Tällä hetkellä ainoa käytettävissä oleva erätoiminto on käyttäjien poistaminen.


Pilvipalvelujen yhteistyösivustojen käyttöoikeuden poistaminen

Yhteistyötuotteet saattavat edellyttää lisävaiheita, jotta pääsy yhteistyösivustoihin ja projektitietoihin voidaan estää.

 

Seuraavassa taulukossa esitetään sivuston käyttöoikeudet käyttäjän poistamisen jälkeen.

Tuote Käyttäjä poistettu Käyttöoikeudet
Autodesk Construction Cloud (ACC) Ei Pysyy aktiivisena.
BIM 360 Ei Pysyy aktiivisena.
Fusion Team Kyllä Ei aktiivinen. Ei voi käyttää sivuston tietoja.
Info360 Ei Pysyy aktiivisena.
ShotGrid Kyllä Ei aktiivinen. Ei voi käyttää sivuston tietoja.
Forma Kyllä Ei aktiivinen. Ei voi käyttää sivuston tietoja.
Tandem Ei Pysyy aktiivisena.
Upchain Ei Pysyy aktiivisena.

Jos poistettu käyttäjä pysyy aktiivisena, ota yhteyttä yhteistyösivuston järjestelmänvalvojaan, jotta sivuston käyttäjä voidaan poistaa käytöstä tai poistaa kokonaan.

 

Katso käyttöoikeuksien hallintaohjeet yhteistyötuotteen ohjeesta. Jos haluat hallita jäsenen tilaa BIM 360:ssä tai ACC:ssä, katso tilin jäsenten hallinta.


Tarvitsetko apua? Kysy Autodesk Assistantilta!

Assistant voi auttaa sinua löytämään vastauksia tai ottamaan yhteyttä asiakaspalvelijaan.